Дубенський міський центр соціальних служб

Контакти: 35600 м. Дубно, вул. Драгоманова,12
тел. (03656) 3-23-94
e-mail: sssdm@remove-this.dubno-adm.rv.ua 
Директор центру — Павлюк Віра Богданівна

Завдання

Дубенський міський центр соціальних служб (далі — центр) - є закладом, що проводить соціальну роботу із сім’ями, дітьми та молоддю, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах, і надає їм соціальні послуги. Центр у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Мінсоцполітики, Держсоцслужби, розпорядженнями міського голови, рішеннями Дубенської міської ради та її виконавчого комітету, іншими нормативно-правовими актами у сфері соціальної роботи та надання соціальних послуг.
Основними завданнями центру є: проведення соціально-профілактичної роботи, спрямованої на запобігання потраплянню у складні життєві обставини осіб та сімей з дітьми;
надання особам і сім’ям з дітьми комплексу соціальних послуг відповідно до їх потреб згідно з переліком, затвердженим центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері сім’ї та дітей, з метою подолання складних життєвих обставин та мінімізації негативних наслідків таких обставин.

Функції

Центр відповідно до визначених для нього завдань
1) здійснює заходи щодо:

  • запобігання потраплянню у складні життєві обставини осіб та сімей, упровадження новітніх соціальних технологій, спрямованих на недопущення, мінімізацію чи подолання складних життєвих обставин;
  • виявлення отримувачів соціальних послуг та ведення їх обліку;
  • соціальної та психологічної адаптації дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа з метою підготовки до самостійного життя, організації наставництва;
  • надання особам, які постраждали від домашнього насильства, та особам, які постраждали від насильства за ознакою статі, вичерпної інформації про їх права та можливість отримання допомоги;

2) проводить оцінювання потреб осіб/сімей, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах, у соціальних послугах, визначає методи соціальної роботи, забезпечує психологічну підтримку;
3) надає соціальні послуги відповідно до державних стандартів соціальних послуг, зокрема:

  • соціального супроводу;
  • консультування;
  • соціальної профілактики;
  • соціальної інтеграції та реінтеграції;
  • соціальної адаптації;
  • соціального супроводу сімей, в яких виховуються діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування;
  • кризового та екстреного втручання;
  • представництва інтересів;
  • посередництва (медіації);
  • інші соціальні послуги відповідно до визначених потреб;

4) забезпечує соціальне супроводження прийомних сімей і дитячих будинків сімейного типу;
5) забезпечує соціальний патронаж осіб, які відбули покарання у вигляді обмеження або позбавлення волі на певний строк, а також звільнених від подальшого відбування зазначених видів покарань на підставах, передбачених законом;
6) проводить моніторинг та оцінювання якості наданих ним соціальних послуг;
7) взаємодіє з іншими суб’єктами системи надання соціальних послуг, а також з органами, установами, закладами, фізичними особами - підприємцями, які у місцевій громаді  в межах своєї компетенції надають допомогу вразливим групам населення та особам/сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах, та/або забезпечують їх захист;
8) інформує жителів місцевої громади та кожного отримувача соціальних послуг у формі, доступній для сприйняття особами з будь-яким видом порушення здоров’я, про перелік соціальних послуг, які він надає, обсяг і зміст таких послуг, умови та порядок їх отримання;
9) інформує жителів адміністративно-територіальної одиниці про сімейні форми виховання та проводить попередній відбір кандидатів у прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі;
10) бере участь у визначенні потреб населення місцевої громади у соціальних послугах, а також у розробленні та виконанні програм надання соціальних послуг, розроблених за результатами визначення потреб населення місцевої громади у соціальних послугах;
11) забезпечує захист персональних даних осіб, сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, інших вразливих категорій осіб, яким центром надаватимуться соціальні послуги, а також осіб, що повідомили про перебування осіб/сімей у складних життєвих обставинах, відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”.

КООРДИНАЦІЙНА РАДА

Рішенням виконавчого комітету Дубенської міської ради № 87 від 21.03.2019 року з метою забезпечення міжвідомчої співпраці щодо реалізації державної політики з питань сім’ї, гендерної рівності, демографічного розвитку, запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та торгівлі людьми, керуючись постановою Кабінету міністрів України від 22 серпня 2018 року № 658 «Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі», Законами України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок та чоловіків», «Про протидію торгівлі людьми», ст. 40 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчим комітетом міської ради
 СТВОРЕНО:

  • 1.Координаційну раду з питань сім’ї, гендерної рівності, демографічного розвитку, запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та торгівлі людьми.
  • 2.Положення про координаційну раду з питань сім’ї, гендерної рівності, демографічного розвитку, запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та торгівлі людьми. 

 
Голова координаційної ради – заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів Дмитрієва Вікторія Миколаївна. 

Ви подружжя і вже виховали своїх дітей? Станьте патронатними вихователями!

Шукаємо сім'ї, які готові у своїх домівках доглядати за дітьми, що потребують захисту.
Дитина перебуватиме у вашій сім'ї до 3-ох місяців. За цей час соціальні фахівці працюватимуть з батьками дитини для подолання труднощів, через які її було вилучено. В разі неможливості відновити їх здатність виховувати дитину, їй підшукають іншу форму сімейного виховання. 
Патронатні вихователі – це унікальна для України професія, що з’явилася в рамках соціального експерименту, початого Партнерством «Кожній дитині» у 2009 році. У світі робота патронатними батьками – це поширена і дуже почесна практика. Патронатні батьки проходять спеціальну навчальну підготовку, яка дозволяє опанувати всі нюанси роботи з дітьми, які через складні життєві обставини не можуть бути з рідними батьками.
Що таке патронат?
Патронат над дитиною - це “швидка сімейна допомога” дитині та її сім’ї, яка передбачає тимчасовий догляд, виховання та реабілітацію дитини в сім’ї патронатного вихователя на період подолання нею, її батьками або іншими законними представниками складних життєвих обставин. Сім’я патронатного вихователя — це сім’я, в якій за згоди всіх її членів повнолітня особа, яка пройшла спеціальний курс підготовки, виконує обов’язки патронатного вихователя на професійній основі.
Хто такий патронатний вихователь?
Патронатний вихователь — це особа, яка за участю членів сім’ї надає послуги з догляду, виховання та реабілітації дитини у своїй сім’ї.
Хто може стати патронатним вихователем?
Патронатним вихователем може бути громадянин України, який має позитивний досвід виховання дитини, відповідні житлові умови для надання послуг з догляду, виховання та реабілітації дитини у своєму помешканні. Патронатним вихователем не може бути особа, зазначена в ст. 212 Сімейного кодексу України.
Обов’язки патронатного вихователя:

  • забезпечити дитину житлом, одягом, харчуванням тощо;
  • створити дитині умови для навчання, фізичного та духовного розвитку;
  • співпрацювати з батьками, іншими законними представниками дитини задля подолання складних життєвих обставин у межах та у спосіб, визначені органом опіки та піклування;
  • забезпечити надання чи доступ до послуг, визначених договором про патронат над дитиною;
  • сприяти контактам дитини з батьками, іншими законними представниками, родичами, крім випадків, коли батьки позбавлені батьківських прав або в судовому порядку обмежені у праві спілкування з дитиною.

Крім того, патронатний вихователь є членом міждисциплінарної команди, тож свої дії щодо виховання та реабілітації влаштованої дитини узгоджує зі спеціалістами, дотичними до ведення конкретного випадку.
Хто може бути влаштований в патронатну сім’ю:

  • покинуті/знайдені діти, діти, залишені в пологовому будинку, іншому закладі охорони здоров’я, або яких відмовилися забрати батьки чи інші родичі;
  • діти, чиї батьки пропали безвісті;
  • діти з сімей, в яких існувала загроза життю чи здоров’ю;
  • діти за заявою батьків у зв’язку з складними життєвими обставинами, які трапились в їх сім’ї.
  • Можуть бути одночасно влаштовані тільки діти, які є рідними братами та сестрами, або діти, які виховувалися в одній сім’ї.

Термін перебування дитини у сім’ї патронатного вихователя
Термін перебування дитини в сім’ї патронатного вихователя визначається відповідно до індивідуальних потреб дитини, виявлених обставин та їх впливу на стан дитини та становить близько 3 місяців. В особливих випадках за рішенням органу опіки та піклування термін перебування під патронатом може бути подовжений, однак загалом не повинен бути більшим за 6 місяців.
Оплата послуг із здійснення патронату над дитиною.
Розмір грошового забезпечення на утримання дитини відповідного віку в патронаті складає два прожиткових мінімуми. Грошове ж забезпечення патронатного вихователя становить 5 прожиткових мінімумів для працездатних осіб на місяць.
Оскільки надання послуг з патронату над дитиною – це вид тимчасової зайнятості (здійснюється сплата єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за патронатного вихователя) і, відповідно, зараховується до стажу, цей шляхетний вчинок також може стати видом зайнятості для безробітних громадян нашої громади.