Служба у справах дітей Дубенської міської ради (далі служба) є виконавчим органом Дубенської міської ради, є їй підзвітною та підконтрольною, підпорядкована виконавчому комітету міської ради, міському голові, секретарю міської ради, заступникам міського голови та керуючому справами виконкому, відповідно до розподілу обов’язків.
Метою служби є забезпечення в межах визначених законодавством прав в сфері захисту прав, свобод і законних інтересів дітей міста шляхом виконання відповідних державних і місцевих програм, надання населенню якісних послуг.
Основні завдання служби
Для досягнення мети своєї діяльності служба вирішує наступні завдання:
1. Розробляє і здійснює самостійно або разом з відповідними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадськими організаціями заходи щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей.
2. Координує зусилля місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності у вирішенні питань соціального захисту дітей та організації роботи із запобігання дитячій бездоглядності.
3. Здійснює функції щодо опіки та піклування над дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування, та іншими особами.
4. Здійснює ведення Єдиної інформаційно-аналітичної системи «Діти» (ЄІАС «Діти»).
5. Готує пропозиції щодо проведення заходів, спрямованих на покращення захисту прав, свобод і законних інтересів дітей міста та профілактику негативних явищ у цій сфері.
6. Здійснює інші повноваження, покладені на службу, відповідно до чинного законодавства.
Функції служби відповідно до завдань та повноважень
Відповідно до покладених на неї завдань, служба реалізує наступні функції:
1. Розробляє і здійснює самостійно або разом з відповідними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадськими організаціями заходи щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей.
2. Надає органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям незалежно від форм власності, громадським організаціям, громадянам практичну та методичну допомогу, консультації з питань соціального захисту дітей.
3. Забезпечує ведення державної статистики щодо дітей відповідно до законодавства України та міжнародних стандартів.
4. Здійснює контроль за умовами утримання і виховання дітей, які проживають в складних життєвих обставинах у батьків, що не забезпечують належних умов виховання.
5. Веде облік дітей, які опинились у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які залишились без піклування батьків, усиновлених, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітаційних центрів.
6. Координує зусилля місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності у вирішенні питань соціального захисту дітей та організації роботи із запобігання дитячій бездоглядності.
7. Здійснює контроль за умовами утримання і виховання дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей незалежно від форм власності, які функціонують на території м. Вінниці.
8. Веде справи та координує діяльність стосовно дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які опинились у складних життєвих обставинах.
9. Готує та представляє на засіданні комісії з питань захисту прав дитини матеріали щодо батьків, які неналежним чином виконують обов’язки по вихованню та утриманню дітей, позбавлення громадян батьківських прав, відібрання дітей без позбавлення їх батьківських прав, поновлення громадян у батьківських правах, повернення батькам відібраних дітей, скасування усиновлення, визнання його недійсним, визначення місця проживання дитини, спорів, пов’язаних з вихованням дітей, захистом майнових (житлових) прав дітей, зміною прізвища або реєстрацією народження дитини, надання повної цивільної дієздатності неповнолітній особі, направлення дитини на тимчасове утримання до дитячого закладу.
10. Готує та подає суду письмові висновки щодо участі одного з батьків у вихованні дитини, місця проживання дитини, позбавлення та поновлення батьківських прав, побачення з дитиною матері, батька, які позбавлені батьківських прав, відібрання дитини від особи, яка тримає її у себе не на підставі закону або рішення суду, управління батьками майном дитини, скасування усиновлення та визнання його недійсним та інші висновки, передбачені чинним законодавством України.
11. Готує проекти рішень виконкому щодо згоди або заперечення на відчуження нерухомого майна ( в т.ч. житла) та іншого майна, власником якого є дитина або право користування яким має дитина, направлення дітей в державні інтернатні установи, зміну прізвища дитини, реєстрацію дитини в органах ДРАЦС, надання дитині-сироті та дитині, позбавленій батьківського піклування, статусу, при втраті дитиною-сиротою та дитиною, позбавленою батьківського піклування, статусу, надання повної цивільної дієздатності неповнолітній особі, визначення порядку участі одного з батьків у вихованні дитини, створення прийомної сім’ї, призначення опікунами/піклувальниками, звільнення від обов’язків опікуна /піклувальника, припинення опіки/піклування та інші, які стосуються захисту прав дітей.
12. Здійснює діяльність, спрямовану на виявлення та усунення причин і умов, що сприяють вчиненню дітьми правопорушень, а також діяльність та позитивний вплив на поведінку окремих дітей в сім’ї, на підприємстві, в установі чи організації незалежно від форм власності, за місцем проживання.
13. Забезпечує додержання вимог законодавства щодо встановлення опіки та піклування над дітьми, їх усиновлення, влаштування в дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім’ї.
14. Вчиняє заходи щодо виявлення дітей, які залишились без піклування батьків, та вживає заходи щодо надання таким дітям статусу дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, забезпечує захист їх особистих, майнових і житлових прав.
15. Веде облік громадян України, які постійно проживають на території України і бажають усиновити дитину, потенційних опікунів (піклувальників), прийомних батьків, батьків-вихователів.
16. Веде облік дітей, які можуть бути усиновлені.
17. Готує документи щодо усиновлення дітей.
18. Здійснює роботу з кандидатами в усиновлювачі щодо ознайомлення з банком даних про дітей, які перебувають на місцевому обліку, та організовують знайомство з дітьми.
19. Здійснює нагляд за умовами проживання та виховання усиновлених дітей.
20. Влаштовує дітей, стосовно яких усиновлення скасовано або визнано недійсним.
21. Здійснює своєчасне внесення достовірної інформації в ЄІАС «Діти» щодо обліку дітей, які залишились без батьківського піклування, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, кандидатів в усиновлювачі, сімей потенційних опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів; зняття з обліку дітей, які залишились без батьківського піклування, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів.
Служба реалізує також наступні функції:
1. Готує проекти розпорядчих актів міської ради, її виконавчих органів і міського голови, в т.ч. нормативного характеру.
2. Здійснює розгляд звернень громадян та прийом громадян з питань, що відносяться до компетенції служби, за встановленим графіком.
3. Забезпечує формування, публікацію та підтримку в актуальному стані матеріалів, які відносяться до компетенції служби на внутрішньому порталі і зовнішньому сайті міської ради.
4. Надає та реалізує пропозиції по залученню додаткових ресурсів шляхом участі в грантових програмах міжнародних організацій та фондів.
5. Організовує проведення засідань, координаційних рад та інших заходів з питань, які належать до компетенції служби.
6.Здійснює інші повноваження, покладені на службу, відповідно до чинного законодавства.
Послуги
Служба у справах дітей Дубенської міської ради надає через центр надання адміністративних послуг Дубенської міської ради наступні адміністративні послуги:
1.Визначення місця проживання дитини
2.Визначення способів участі у вихованні дитини того з батьків, хто проживає окремо від неї
3.Виведення дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування, особи з їх числа, з прийомної сім'ї
4.Влаштування дитини до державного дитячого закладу за заявою батьків
5.Влаштування дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування до прийомної сім'ї
6.Встановлення опіки/піклування над дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування
7.Збереження права на житло дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування
8.Звільнення від обов'язків опікуна
9.Змінa імені та/або прізвища дитини
10.Надання висновку про доцільність(недоцільність) повернення дитини в сім'ю
11.Надання висновку про можливість передачі дитини для подальшого виховання матері/батькові, які повернулись з місць позбавлення волі
12.Надання висновку про підтвердження місця проживання дитини для її тимчасового виїзду за межі України
13.Надання дозволу на відмову від прийняття спадщини від імені дитини
14.Надання дозволу на зняття грошових коштів з банківського рахунку, що належить малолітній дитині
15.Надання дозволу на оформлення нотаріальних заяв, довіреностей від імені дитини
16.Надання дозволу на постановку, зняття та перереєстрацію, укладення договору купівлі - продажу автомобіля, право володіння яким мають діти
17.Надання дозволу на укладення договору дарування, прийняття в дар, купівлю майна на ім’я дитини
18.Надання дозволу на укладення договору дарування стосовно житла (майна), право власності на яке має дитина
19.Надання дозволу на укладення договору дарування стосовно житла (майна), право користування яким має дитина
20.Надання дозволу на укладення договору купівлі-продажу, міни стосовно житла (майна), право власності на яке має дитина
21.Надання дозволу на укладення договору купівлі-продажу, міни стосовно житла (майна), право користування яким має дитина
22.Надання дозволу на укладення договору поділу стосовно житла (майна), право власності на яке або право користування яким має дитина
23.Надання дозволу на укладення договору про визначення часток у праві спільної сумісної власності та на дарування, продаж часток житла (майна), право власності на яке або право користування яким має дитина
24.Надання дозволу на укладення договору про припинення права на аліменти для дитини у зв'язку з набуттям права власності на нерухоме майно
25.Надання дозволу на укладення угоди стосовно розподілу спадкового майна, одним із спадкоємців якого є дитина
26.Надання повної цивільної дієздатності фізичній особі, яка досягла шістнадцяти років і працює за трудовим договором, а також неповнолітній особі, яка записана матір'ю або батьком дитини
27.Надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів
28.Призначення опіки над майном дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування