Новина


До уваги власників аптек!

Національна служба здоров'я України повідомляє, що з 1 липня 2025 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2024 року № 1417, відповідно до якої всі аптечні заклади зобов’язані укласти договір із Національною службою здоров’я України для здійснення відпуску лікарських засобів та медичних виробів за програмою реімбурсації. Ця вимога закріплена у пункті 165 Ліцензійних умов і є обов’язковою до виконання. У разі її порушення до суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з роздрібної торгівлі лікарськими засобами, Держлікслужбою, як органом, що здійснює ліцензування аптечних закладів та контроль за їх діяльністю, можуть бути застосовані регуляторні заходи.
Алгоритм укладення договору є чітким, зрозумілим і максимально простим. За умови належної підготовки, приєднання аптечного закладу до програми реімбурсації займає мінімум часу.
Що необхідно для укладення договору:
• зареєструвати аптечний заклад в електронній системі охорони здоров?я та забезпечити реєстрацію уповноважених осіб;
• забезпечити уповноважених осіб електронними підписами;
• мати належне комп?ютерне обладнання та доступ до Інтернету в кожній аптеці або аптечному пункті, де планується відпуск лікарських засобів та медичних виробів;
• подати заяву про укладення договору через електронну медичну інформаційну систему, в якій зареєстрований заклад. 
Актуальна інформація про функціональні можливості МІС, що підключені до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я розміщені за посиланням https://ehealth.gov.ua/pidklyucheni-do-ehealth-mis/
• під час заповнення заяви зазначити:
• ПІБ підписанта договору та підставу, на основі якої діє підписант • коректні банківські реквізити за форматом IBAN
• обрати групи станів (нозологій), за якими заклад готовий здійснювати відпуск лікарських засобів та медичних виробів. 
Детальніше в оголошенні про укладення договорів про реімбурсацію на вебсайті НСЗУ.
Важливо врахувати:
• помилки, зокрема, але не виключно у банківських реквізитах, можуть призвести до необхідності повторної подачі заяви;
• протягом 5 календарних днів з дати надсилання проєкту договору в системі уповноважена особа аптечного закладу накладає електронний підпис на договір. Договір є укладеним та набирає чинності з дати його підписання уповноваженими особами сторін;
• після укладення договору необхідно позначити в системі ті аптеки та аптечні пункти, де здійснюватиметься відпуск лікарських засобів та медичних виробів. Додаткові вимоги: У разі необхідності уточнення даних щодо ліцензій на провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами та/або на діяльність з обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, надати їх скан-копії, прикріпивши у додатках до заяви. Строки подання заяв: Дата початку строку дії договору — не раніше дати подання заяви. Договори укладаються на строк до трьох років.
Контакти для консультацій:
• технічні питання щодо подання заяви - до оператора вашої електронної медичної інформаційної системи;
• загальні питання - на електронну адресу reimb@nszu.gov.ua або за телефоном контактного центру НСЗУ 16-77.